Kliniğimizin tüm şubelerinde kalp damar cerrahisi uzmanı da hasta kabul etmektedir. Kalp damar cerrahisi (KVC Kardiyo Vasküler Cerrahi) branşı adından da anlaşılacağı gibi kalp ve damarların cerrahi hastalıkları ve bunların tedavileriyle ilgilenmektedir. Kalp yetmezliği gibi ilaçla tedavi edilen hastalıklar kardiyoloji uzmanları tarafından takip ve tedavi edilir.

İdea Klinik şubelerinde KVC uzmanlarımız kalp cerrahisi dışında kalan damar hastalıklarıyla ilgilenmektedir. Türkiye’nin en geniş varis tedavi merkezi kliniği İdea Kliniktir ve 5 büyük şehirde hasta kabul etmektedir.

İdea Klinik Kalp Damar Cerrahisi Bölümünde Tedavi Edilen Hastalıklar

Damar Hastalıkları

• Varis
  • Kılcal varis
  • Yüzde kılcal damar çatlaması

Damar Dışı Damarsal Hastalıklar

• Bacak yaraları
  • Variköz ülser denilen varis sebebiyle oluşan yaralar
  • Damar beni
  • Hemanjiom
  • Chery hemanjiom
  • Şarap lekesi
  • Klippel Trenaunay

Medikal Estetik Uygulamalar

Medikal estetik eğitimi alan damar cerrahlarımız damarsal sorunlar yanı sıra şu uygulamaları da yapmaktadır.

• PRP
  • PRP saç tedavisi
  • Mezoterapi
  • İp askı
  • Botox
  • Dolgu
  • Leke tedavisi
  • Yüz gençleştirme
  • Gül lekesi tedavisi
  • Gençlik aşısı

Varis

Dünyada kabul görmüş ve uygulanan tüm varis tedavi yöntemleri kliniklerimizde yaygın olarak kullanılmaktadır. Yapılacak tedavi varisin yaygınlığı, çeşidi, derecesi ve kapakçık bozukluğu gibi durumlara göre belirlenir.

Yapıştırma Tedavisi

Vena blok da denir. Yapıştırma tedavisini uygulayan ilk kliniklerden biri İdea Kliniktir. Kapakçık bozukluğu olan hastalıklı ana toplar damarın içine ince kanülle girilir, damarın içine yapıştırıcı verilir ve aynı anda damarın yapışması sağlanır. Kapakçık bozukluğunda en etkili ve kolay yöntemdir. Öğle arası tedavisi olarak da bilinir. Dakikalar içinde yapılır, kısa süreli istirahat sonrası sosyal yaşama geri dönülebilir.

Köpük Tedavisi

Kalın ve ince varislere uygulanır.  Hazırlanan varis ilacı hava ile karıştırılıp damar içine zerk edilir. İlaç damarın yok oluş sürecini başlatır ve damar vücut tarafından emilerek yok edilir. Çürük dişin çekilmesi kadar etkili bir yöntemdir. Skleroterapiye en büyük üstünlüğü ilaç 1 e 4 oranında hava ile karıştırıldığı için kullanılan ilaç miktarı skleroterapinin çeyreği kadardır  ve bu önemli avantaj sağlar. Aynı seansda daha fazla damar tedavi edilebilir.

Skleroterapi

50 yıldan uzun süredir yapılan ilk ameliyatsız yöntemdir. Köpük tedavisinde kullanılan ilaç (poidokanol) köpürtülmeden damara verilir. İlaç damarı iç yüzeyinden kimyasal olarak yakar ve damar yok olur. Tecrübeli ellerde güzel sonuçlar elde edilir. Köpük tedavisinden daha fazla ilaç kullanılması gibi olumsuzluğu vardır.

EVLA

Endo venöz lazer ablasyonu kelimelerinin baş harfiyle üretilmiş bir isimdir. Hastalıklı damarın içine 2 mm çapında boru şeklinde lazer probu gönderilir, içeriden yakılır. Yanan damar tıkanır ve vücut tarafından metabolize edilerek yok edilir. Yapıştırma yöntemiyle kıysalandığında daha verimsiz bir yöntem olduğu için ilk yapıldığı dönemlerdeki kadar yaygın yapılmamaktadır ve bir çok cerrah tekrarı fazla olduğu için terk etmiştir.

EVRFA

Endo venöz radyo frekans ablasyonu kelimelerinin baş harfleridir. EVLA gibi uygulanır, tek farkı lazer enerjisi yerine radyo frekans enerjisi kullanılır. Klasik ameliyata kıyasla daha kolaydır ancak yapıştırma ile kıyaslandığında daha verimsizdir. Bu sebeple yerini büyük oranda yapıştırma tedavisine terk etmiştir. Uygulaması giderek azalmaktadır.

Kılcal varis

Kılcal damar genişlemeleri 0.5 mm den sonra görünmeye başlar ve 3 mm ye kadar geniş olabilir, bundan daha genişlere retiküler varis denir. Kılcallların incelerinin tedavisinde radyo frekans veya lazer kullanmaktayız, kalın olanlarda likid skleroterapi veya köpük uyguluyoruz.

Yüzde kılcal damar çatlaması

Bacaktakiler gibi tedavi edilir, başlığın girebildiği alanlarda exotherme lazer, giremediği yerlerde radyo frekans veya mikro skleroterapi uyguluyoruz.

Özellikle burun üstü ve yanlarındaki kılcal damar çatlamaları kişiyi olduğundan daha yaşlı gösterir, tedavi edildiğinde kişi daha dinamik görünür.

Bacak yaraları

Varis yarsı denir. Daha çok ayak bileği çevresinde görülür. Varisin deri dolaşımını bozması sonucu deri kalitesi çok bozulur ve basit bir travma ile yara oluşur. Derinin beslenmesi bozuk olduğu için oluşan bu yara bir türlü iyileşmez. Klasik yara bakımı dışında PRP tedavileri uygulamaktayız.

Damar beni

Hemanjiom

Bir tür damar tümörüdür, iyi huyludur ancak bulunduğu bölgeye göre hayati önemi olabilir. Genişleme ve büyüme potansiyeli yüksektir. Küçük yaşlarda Dideral denilen ilaç tedavisi denenebilir ancak büyüme devam ediyorsa Dideralde ısrar edilmeden daha etkili yöntemlere geçilmelidir.

Hemanjiomun büyüklüğüne, yerine ve kabarıklığına göre lazer, İRC, radyo frekans, köpük tedavisi ve skleroterapi yöntemleri kullanıyoruz.

Chery hemanjiom

Kan beni de denilen 1-5 mm lik et beni benzeri kırmızı yapılardır. Lazer veya radyo frekansla saniyeler içinde iz kalmayacak şekilde tedavi ediyoruz.

Şarap lekesi

Geniş alanları tutan kırmızı lekedir, porto vine de denir. Tedavisi lazerle yapılır ancak 10-30 seans uygulamaya rağmen genellikle hastanın beklentisi karşılanamaz.

Klippel Trenaunay

Şarap lekesine benzer ancak damarsal yapı daha azdır, bağ dokusu fazladır. Radyo frekansla ben gibi tedavi edilir.

İdea Klinikte kullanılan teknolojiler ve yöntemler

• Lazer Radyo frekans (ben ve kılcal damar için farklı dalga boylu cihazlar)
  • Neolazer
  • İnfrared koagulator