Medikal Estetik

Medikal Estetik Uygulamalar

Medikal estetik uygulamaları kliniğimizin tüm şubelerinde bizzat doktorun kendisi tarafından yapılmaktadır, kliniğimize güzellik uzmanlarına veya yardımcı elemanlara girişimsel işlem yaptırılmamaktadır.

PRP

Kan pulcuğundan zenginleştirilmiş kan pulcuklarının (platelet rich plazma) yoğun bir şekilde deri altına yapılması işlemidir. Kan pulcuklarının içerdiği growth hormonun (büyüme hormonu) etkisinden yararlanılmış olur. Kişinin kendisinden alınan kan özel işlemden geçirilerek elde edilir, kişinin kendinden alındığı için hiçbir yan etkisi yoktur. Yüz gençleştirme, cilt kalitesini arttırma, kronik yara bakımı gibi bir çok durumda kullanılmaktadır.

PRP saç tedavisi

Saç dökülmesi, saç incelmesi gibi sorunlar yanı sıra saç ekimi sonrası daha iyi sonuç almak için yapılmaktadır. İçeriğindeki büyüme hormonu (growth hormon) sayesinde saçı güçlendirir, dökülmesini önler, ekilmiş saçların tutma oranını arttırır.

Ozon terapisi

Havadaki oksijen O2 şeklindedir, ozon O3 şeklindedir. O3 şeklinde dokuya verildiğinde doku daha yüksek oksijen alır ve beslenmesi artmış olur. Ozon jeneratörü ile elde edilen ozon kanla karıştırılarak verilebildiği gibi değişik uygulama usulleri de vardır.

Ozonun kullanıldığı hastalıklar ve sorunlar;

Kemik iltihabı, apse, iltihaplı yaralar, yatak yaraları, varis yarası, şeker hastalığına bağlı yaralar.
Tansiyon yüksekliği
Gözde sarı nokta
Kas hastalıkları
Eklem kireçlenmesi
Ağızda kronik aft
Astım bronşiale
Bağışıklığın bozulduğu hastalıklar
Erken dönem bunama
Sedef hastalığı, kronik ürtiker

Glutatyon

Bağışıklık güçlendiren bir uygulamadır, pandemi döneminde korona virüs hastalığında hayatta kalma başarısını arttırdığı için yaygın bir şekilde kullanılmıştır. Günümüzde pandemi etkisi bitmiştir ama benzer şekilde bulaşıcı ve tedavisi seanslar gerektiren makat ve genital siğillerde tedaviyi hızlandırmak, seans sayısını azaltmak ve tekrarını engellemek için kullanılmaktadır.

Bağışıklığı güçlendirmek yanı sıra cilt kalitesini arttırmak ve gençleşmek için de uygulanmaktadır.

Mezoterapi

Mezoderm denilen derinin orta tabakasına farklı etkili aktif maddeler çeşitli karışımlarla oluşturulan formüller halinde verme işlemidir. Önceleri daha çok kırışıklık tedavisi için uygulansa da cilt canlandırma, cilt gençleştirme, lifting, selülit gibi bir çok sorunun çözümünde kullanılmaktadır.

İp askı

Yerçekimi yıllar içinde deride sarkmalara neden olur yer çekimi gibi kilo verme de deride gevşeme ve sarkıklık oluşturabilir. Sarkmış deri kişiyi olduğundan daha yaşlı gösterir. İp askı ile sarkmış bölümler asılarak gençleşme sağlanır.

Botox

Başlangıçta bazı kas hastalıklarında kullanılan botox günümüzde en yaygın kullanılan ve onlarca kullanım alanda kullanılan ilaç yapısında sunulan aslında bir tür zehirdir. Estetik amaçlı Botox daha çok kırışıklıkları düzeltme, kaş kaldırma, üst çene diş etlerinin fazla görünmesinin düzeltilmesi gibi bir çok sebeple uygulanır.

Kliniğimizde en yaygın kullanımı kaz ayakları, alın kırışıklıklarıdır, daha seyrek olarak makat çatlağı (anal fissür), diş gıcırdatma, koltuk altı terlemesi, anüs terlemesi, makat çatlağı hastalığının tedavisi gibi durumlarda kullanılmaktadır.

Masetter botoxu

Gece diş gıcırdatması tedavisi için kullanılır. Gece diş gıcırdatması dişlerin daha çabuk aşınmasına sebep olur. Masetter botoxu uygulandığında alt çenenin arka kısmındaki kabalık düzelir ve daha narin bir yüz elde edilir.

Ben tedavisi

Eskiden benler ameliyatla alınırdı. 2000 li yılların başında İdea Klinik doktorlarından Op. Dr. Atilla KAYA benlerin ameliyatsız da tedavi edilebileceğini tespit etmiştir. Sonraki dönemde yaptığı çalışmalarda yeni teknolojiler ekleyerek daha güzel sonuçlar alınabildiğini kanıtlamıştır. Önceleri sadece idea Klinik şubelerinde uygulanan ameliyatsız ben tedavileri Dr. Atilla KAYA’nın başka doktorlara da öğretmesiyle giderek yaygınlaşmıştır.

Ben tedavisi seçiminde önemli olan hangi benin hangi teknoloji veya yöntemle alınacağıdır. Her ben için en uygun yöntem ile alınırsa geride fark edilir iz kalmaz. İdea Klinik tüm şubelerinde lazer, radyo frekans, plazma, koter ve gerekli vakalarda cerrahi olarak ben alımı yapılmaktadır. Ben tedavisi öncesi hasta isterse biopsi alınıp patolji uzmanına inceletilmektedir, bende şüpheli bir görünüm varsa hasta istemese dahi biopsi alınıp inceletilmektedir.

Kırmızı ben tedavisi

Chery hemanjiom ya da kan beni, damar beni gibi isimlerle de anılır, radyo frekansla saniyeler içinde tedavi edilmektedir. İyileşme tamamlandığında fark edilen bir iz kalmaz.

Leke tedavisi

Yüz bölgesi, şakaklar ve özellikle el üstündeki lekeler kişiyi estetik olarak rahatsız eder. Yıllar içinde giderek artar ve kişiyi olduğundan daha yaşlı gösterir. Tedavisi plazma ve diğer yöntemlerle dakikalar içinde yapılabilir. Güneş koruyucu kullanılırsa tekrar oluşmaz.

Yüz gençleştirme

Her şubede aynı uygulamalar olmamakla birlikte mezoterapi, PRP, gençlik aşısı ve bunlara benzer uygulamalar yapılmaktadır.

Gül lekesi tedavisi

Diğer adı spider anjioma olan gül lekesi kırmızı olduğu için çok dikkat çekicidir. Bir tür kılcal damar genişlemesidir ve lazer, İRC veya radyo frekansla saniyeler içinde tedavi edilmektedir. İşlem saniyeler içinde bitmekte ve iyileşme tamamlandığında fark edilir iz kalmamaktadır.

Gençlik aşısı

Cildi sıkılaştırıcı, toparlayıcı ve kırışıklıkları giderici maddeler bizzat doktor tarafından uygulanır. Bu amaçla bir çok serum, madde ve hyaluronik asit kullanılmaktadır, hangisinin uygun olacağına yaptıracak kişi ile birlikte karar verilir.

Gözaltı ışık dolgusu

Gözaltı morluklarının en etkili çözümüdür, bir enjeksiyonla 6-7 ay güzel bir görünüm elde edilir. Uygulama hyaluronik asit dolgusu gibidir ve doktor tarafından yapılır.

Ksantelazma

Her iki tarafta alt ve üst göz kapaklarında yağ birikintileridir. Tedavisi kolay ve % 100 e yakın oranda başarılıdır. Yağ birikintileri eritilerek vücuttan uzaklaştırılır. Ksantelazma tedavisinde ne başarılı yöntem radyo frekans yöntemidir, ilk defa kliniğimizde uygulanan radyo frekans tedavisi paylaştığımız videolar sayesinde bir çok klinik tarafından taklit edilerek yapılmaya başlanmıştır.

Milia

Daha çok göz etrafında görülen ama tüm yüzde olabilen topluiğne başı gibi küçük sert oluşumlardır. Derinin sert bir tabakasından kaynaklanan küçük keratin katlantılarıdır. Konuya hakim olmayan kliniklerde yağ kisti diye tanımlansa da gerçekte yağ kisti değildir. Radyo frekansla saniyeler içinde tedavi edilir.

Siringoma (syringoma)

Bir tür yüzeysel deri tümörüdür, 2-4 mm lik alanların deriden kabarık bir görünüm oluşturmasıdır. Tümör olarak tanımlansa da kötü huylu olma ihtimali yoktur ve % 100 tedavi edilebilir.Hayati önemi olmamakla birlikte timsah derisi gibi göründüğü için kişiyi rahatsız eder. Küçük benler gibi tedavi edilir.

Subsizyon

Suçiçeği izi, sivilce izi (çopur), dikiş izi gibi derideki çukurlukların tedavisinde kullanılan bir yöntemdir. İyileşme döneminde iyileşme dokusunun deriyi aşağı doğru çekerek çukurluğa neden olmasıyla ortaya çıkar. Tedavisinde 1 – 2 mm lik ucu keskin aletle lifcikler kesilerek deri serbest hale getirilir. Çukurluğun altına hyaluronik asit dolgusu verilirse daha iyi sonuç elde edilir. Yüzdeki çukurları düzeltmenin en etkili yoludur.

Koltukaltı terlemesi

Hiperhidrozis denir. Ameliyatla tedavisi zor ve riskli olduğu için daha çok botox enjeksiyonu tercih edilir. Aşırı terleme olan bölgelere botox yapılır. Botox yapılan alanlar 5 – 7 ay boyunca terlemez. Özellikle yaz aylarında çok işe yarar, kişi sıcak yaz aylarını koltuk altı ıslanmadan geçirmiş olur.

Anüs terlemesi

Koltukaltı gibi aşırı terleme olur. Kişi otururken “katlığımda popom ıslak görünür mü acaba?” tedirginliği yaşar, gerçekten de pantolonu ıslatacak kadar terleme olabilmektedir. Tek tedavisi botox enjeksiyonudur.

Ekim İşlemleri

Kliniklerimizde saç ekimi yapılmamaktadır. Daha çok bilgi birikimi ve tecrübe gerektiren ekimler yapılmaktadır. En sık yaptığımız ekim işlemi kötü yapılmış sakal, bıyık ve kaş ekimlerinin düzeltilmesi ekimleridir. Saç eker gibi ekildiğinde kişiyi ciddi düzeyde rahatsız edici görünüm ortaya çıkabilmektedir ve ekilenlerin alınıp yeniden ekilmesi gerekebilir. Kötü ekimleri düzeltme ekiminin yapıldığı tek klinik İdea Kliniktir.

Kliniğimizde ekim işlemlerinde her bir kök doktorun bizzat kendisi tarafından ekilir, yardımcı personellere asla bir kök dahi ektirilmez. Türkiye’de ekim işlemini doktorun yaptığı tek klinik İdea Kliniktir ve bununla övünüyoruz.

Kaş ekimi

Türkiye’de ilk defa kaş ekiminin yapıldığı klinik İdea Kliniktir ve bu konuda açık ara en tecrübeli doktorlar ekim yapmaktadır. Kadınlarda enseden, erkeklerde enseden veya sakalın gereksiz  yerlerinden alınan kıl kökleri önceden çizilen kaş alanına ekilir. Ayrıntıları olan özellikli bir işlem olduğu için kesinlikle bizzat doktorun kendisi tarafından yapılmalıdır.

Kaş ekiminde kökler 25-30 derece yatay açılarla ve bakması gereken yöne doğru ekilir, sonuçta doğaldan ayırt edilemediği kadar doğala yakın sonuç elde ediyoruz.

Başka kliniklerde dik ve çoklu kökler halinde ekildiği için ekim yaptıran kişinin pişman olup geri aldırmayı düşündüğü kötü yapılmış ekimlerin düzeltildiği Türkiye’deki tek kliniktir. Kötü yapılmış ekimleri FUE yöntemiyle geri alıp, tekli hale getirip, çeper temizliği yapıp yeniden 25 – 30 derece açılarla yeniden ekiyoruz.

Sakal ekimi

Kaş ekimi, gibi Türkiye’de ilk sakal ekimi İdea Klinikte yanık bölgeye sakal ekimi şeklinde gerçekleştirilmiştir. Her ne kadar saç ekimi kliniklerinde sakal da ekseler de sakal ekimi saç ekiminden çok farklıdır, ayrıntıları olan ve doğallığın çok önemli olduğu bir ekim türüdür.

Sakal ekimi tercihen sakalın gereksiz boyun bölgesinden alınan köklerle yapılmalıdır, Türkiye’de sakaldan sakala ekim yapılan tek klinik İdea Kliniktir. Kişi boynundaki rahatsız olduğu köklerden kurtulurken saçtan daha kaliteli köklerle sakal ektirmiş olmaktadır yani, bir taşla iki kul vurmaktadır.

Sakal ekimi her bölgede olması gereken yöne doğru ve 30-35 derece açılarla yapılır ve doğal sakaldan ayırt edilemeyecek kadar doğala yakın sonuç elde edilmektedir.

Bıyık ekimi

Bıyık ekimi de Türkiye’de ilk defa İdea Klinikte gerçekleştirilmiştir. Bıyık kılları vücuttaki en yüksek kaliteye sahip kıllardır bu sebeple bıyık ekiminde ilk tercih elmacık kemiği üstündeki ve boyundaki sakalın gereksiz olan kökler alınarak ekilmelidir ancak bu bölgelerde kök yoksa o zaman ense kökleri alınıp ekilmelidir.

Kliniğimizde diğer ekim işlemleri gibi bıyık ekimi de sadece doktor tarafından yapılmaktadır. Yardımcı personeller sadece işlerin yürümesine yardımcı olurlar, yardımcı personellere asla bir kök dahi ekim yaptırılmaz. Ekim işlemini araştırırken işlemi yapacak kişinin eğitiminden emin olmalısınız.

Favori ekimi

Saç ekimi dışındaki diğer özellik arz eden ekimler gibi favori ekimi de Türkiye’de ilk defa kliniğimizde yapılmıştır. Favori ekiminde yönlere dikkat edilmelidir, kulak memesine kadar olan kısım aşağı doğru kulak memesi civarında hafif omuza bakan yönde ve hepsi 30-35 derece açılarla ekilir. Favori bölge kıl kalitesi sakaldan farklıdır, üst yarı saça benzer şekildeyken alt kısımlar sakal kalitesine yakındır. Kök alım bölgesi buna göre tercih edilmelidir.

Yara izi ekimi

Kıllı bölgelerdeki yara, yanık, ameliyat izleri ciddi estetik sorun oluşturur çünkü çok dikkat çekici görünür. Yara yerine kıl kökü nakli yapılabileceğini, yara yerine doğru şekilde ekim yapıldığında köklerin tutacağını Türkiye’de ilk defa kanıtlayan İdea Klinik doktorlarından Op. Dr. Atilla KAYA’dır ve ilk vaka sakal bölgesindeki yanık bölgesidir.

Kıllı bölgeler olan saç, sakal, bıyık, kaş, kol, göğüs gibi bölgelerdeki yara, yanık ve ameliyat izlerini kamufle etmenin tek yolu kıl kökü nakli yani ekimdir ve sadece kliniğimizde yapılmaktadır.