Kliniğimizin tüm şubelerinde genel cerrahi uzmanı da hizmet vermektedir. Genel cerrahi branşı adından da anlaşılacağı üzerine bir çok alt dalı olan geniş bir branştır.

İdea Klinik şubelerinde cerrahlar ağırlıklı makat hastalıkları (proktoloji) ile ilgilenmektedir. Genel cerrahi dendiğinde proktoloji dışında, sindirim sistemi cerrahisi, salgı bezleri cerrahisi, deri cerrahisi, fıtık cerrahisi, karaciğer safra yolları cerrahisi, organ nakli gibi alt dalları da vardır.

İdea Klinik Genel Cerrahi Bölümünde Tedavi Edilen Hastalıklar;

Makat Hastalıkları

• Hemoroid (Basur)
  • Makat Çatlağı (Anal Fissür)
  • Makat Estetik Bozuklukları
  • Rektal Polip
  • Anal Polip
  • Kıl Dönmesi
  • Fistül
  • Makat Siğili
  • Makatta pıhtı toplanması (Anal hematom)
  • Mayasıl

Küçük Cerrahi İşlemler

Deride Cerrahi İşlemler

• Ben (nevüs, mole)
  • Damar beni (Chery hemanjiom)
  • Et beni
  • Gül lekesi (spider anjioma)
  • Siğil
  • Sivilce izi (çopur)
  • Göz kapağında yağ birikmesi (ksantelazma)
  • Milia
  • Syringoma

Ekim İşlemleri

Bu işlemler Türkiye’de ilk defa İdea Klinikte yapılmaya başlanmıştır ve Türkiye’nin bu konularda en tecrübeli doktorları ekim yapmaktadır.

• Kaş ekimi
  • Sakal ekimi
  • Bıyık ekimi
  • Favori ekimi

Ekim işlemlerinde her kök mutlaka bizzat doktorun kendisi  tarafından ekilir.

Hastalıklar ve bu hastalıkların tedavisinde İdea Klinikte uygulanan yöntemler

Hemoroid

Lazer, RBL, İRC ile ameliyatsız tedaviler, De Longo gerekli vakalarda ameliyat. Hastanede yapmayı gerektiren tedaviler dışındaki tedaviler ayaktan uygulanır ve hasta aynı gün işine, sosyal yaşamına döner.

Makat çatlağı

Botilismus enjeksiyonuyla ameliyatsız tedavis, LİS ameliyatı. L.İ.S (lateral internal sfinkterotomi kelimelerinin baş harfleridir) ameliyatı kalıcı gaz ve dışkı kaşırma yan etkileri sebebiyle artık tercih edilmemektedir, bunun yerine doğru dozda ve doğru şekilde yapıldığında ameliyat kadar başarılı olan botilismus enjeksiyonu tedavisi yapılır, gerekli vakalarda lazer de uygulanır.

Dışkı kaçırma

Makat çatlağı, fistül, basur ameliyatları, doğumda yaralanma gibi sebeplerle oluşan gaz ve dışkı kaçırmanın tedavisinde geçici ve kalıcı dolgu uygulanmaktadır. Geçici hyalüronik asit dolgusu ve göbekten alınan yağ dokusuyla yapılan makata kalıcı dolgu uygulaması Türkiye’de ilk defa kliniğimizde uygulanmıştır.

Anüs estetiği

Makattaki deformasyonların, ameliyat izlerinin estetik amaçla düzeltilmesi işlemidir ve Türkiye’de sadece kliniğimizde uygulanmaktadır. Çirkin görünüme neden olan büyük memeler, yapısal bozukluklar cinsel partnere karşı zafiyete neden olabilir, anüs estetiği ameliyatıyla bu tür sorunlar kalıcı olarak düzeltilebilir.

Anal polip

Anüsün dışında veya anüs kanalında et beni benzeri çıkıntılardır, lokal anestezi ile basit bir şekilde alınır.

Rektal polip

Anüsün hemen üstündeki bağırsağın son parçası rektumda et beni gibi çıkıntılar olmasıdır. Kolay bir şekilde alınarak tedavi edilir ve alınan parça incelenerek kanser riski açısından araştırma yapılır.

Kıl dönmesi

Lazer, mikro sinüsektomi, sinüsotomi, pit picking ve bascom gibi çağdaş yöntemler veya Karidakis adlı klasik yöntem. Çağdaş kıl dönmesi tedavileri bölgesel uyuşturma ile 15-20 dakikada yapılır ve işlemden sonra 10 -15 dakika istirahat sonrası eve gönderilir.

Fistül

Lazer, fistülotomi, fistülektomi yöntemlerinden en uygun olan seçilir ve uygulanır, işlem sonrası 2 – 3 gün istirahat önerilir.

Makat siğili

Lazer, radyo frekans, ameliyat yöntemlerinden uygun olan seçilir. En yaygın kullandığımız ve en başarılı yöntem radyo frekanstır. 10 – 40 dakika süren işlemden sonra işinize dönebilirsiniz. Seyrek olarak seans gerekebilir, 3 seansa kadar ek ücret alınmadan yapılır.

Makatta pıhtı toplanması

Şiddetli ıkınmayla ortaya çıkan nohut ile ceviz arasında değişen büyüklükte şiddetli ağrı yapan şişliklerdir, trombüsektomi yapılarak içindeki pıhtı alınır ve ağrı geçirilir ya da takibe alınır.

Mayasıl

Makatta en şiddetli kaşıntı nedenidir, aşırı temizlik, ıslak bırakma veya yaramayan gda tüketimiyle ortaya çıkar, Pruzon Pomat adlı ilaçla tedavi edilir ve takibe alınır.

Yağ bezesi

Vücut bölgesinde 1 cm ile 10 cm arasında değişen büyüklüklerde yağ dokusu tümörüdür. Mikro cerrahi ile extirpasyon ameliyatı yapılır, dikiş atmadan yaıştırıcı ile ya da estetik dikişle kapatılır, buna bağlı olarak dikiş izi olmaz.

Yağ kisti

Daha çok saçlı deride görülen 1 – 4 cm büyüklüğünde kistlerdir. 6 – 7 mm kesilerek önce kistin içi boşaltılır, poşet halini alan kist bu küçük delikten çıkarılır ve yapıştırıcı ile kapatılır. Dikiş atılmadığı için dikiş izi kalmaz.

Tırnak batması

Emmet usulü ameliyat, tekrarlamanın dünyada en az görüldüğü yöntem. Bölgesel uyuşturma ile 10 – 12 dakikada yapılır ve aynı gün işe dönülebilir. Genellikle hafif ağrı olur ve ağrı kesici yeterli olur.

Nasır

Nasırın büyüklüğüne ve derinin gerginliğine göre ameliyat, lazer veya radyo frekans yöntemleriyle tedavi edilir. Aynı gün işe dönülebilir.

Taban siğili

Nasır gibi radyo frekans veya lazerle tedavi yapılır. Narkoz (genel anestezi) ile yapılan işlemler en yakın hastanede gerçekleştirilir.

Deride Cerrahi İşlemler

Ben, leke, chery hemanjiom (damar beni), gül lekesi (spider anjioma), et beni, siğil tedavisinde radyo frekans, plazma, lazer, elektro koter ve ameliyat yöntemleri uygulanır. İşlem minimal acılıdır, seyrek olarak uyuşturucu krem çok seyrek olarak da lokal anestezi uygulamak gerekir.

Derideki bu tür lezyonlar eskiden cerrahi işlemlerle alınırdı 2000 li yılların başında ilk defa İdea Klinikte et benleri ameliyatsız yöntemlerle de alınacağı tespit edilmiş ve giderek diğer sorunlarda da uygulanmaya başlanmıştır. Ameliyatla kıyaslanamayacak kadar güzel sonuçlar alınması üzerine baştan beri kullanılan koterin yerine radyo frekans uygulanmaya başlanmıştır. Ben tedavisinde ilk defa radyo frekans uygulanan klinik İdea Kliniktir ve ilk defa uygulayan doktor da İdea Klinik doktorlarından Op. Dr. Atilla KAYA’dır.

Sivilce ve yaraya bağlı deri çukurluklarında subsizyon işlemleri yapılmaktadır.

Göz kapağında yağ birikmesi (ksantelazma), syringoma ve milia radyo frekans tedavisi yapılır. Hassas bölge olduğu için enjeksiyonla bölgesel uyuşturma ile yapılır.

Ekim İşlemleri

Tüm ekim işlemleri bizzat doktorun kendisi tarafından yapılır, Türkiye’de sadece İdea Klinikte yardımcı personellere ekim işlemi yaptırılmaz. Ekim işlemleri sadece İstanbul’da yapılmaktadır. Ekimler bölgesel uyuşturma ile yapılır.

Kaş ekimi

Kaş dökülmesi, kalıcı kontur silinmesi, yara izi, yanık izi, seyrek kaş gibi sorunların düzeltilmesi için uygulanır. Kliniğimizde sadece FUE yöntemi uygulanır, enseden alınan kıl kökleri kaş bölgesine 25 – 30 derece açılarla ve her birisi olması gereken yöne doğru baktırılır.

Sakal ekimi

Köselik, seyrek sakal çıkması, sakalda asimetri, yanık izi, ameliyat izi gibi sorunların çözümünde kullanılır. Kökler tercihen sakalın gereksiz boyun bölgesinden alınarak veya bu bölgede yoksa enseden FUE yöntemiyle alınır, her bir kök tekli olarak 30 derece açılarla ekilir.

Bıyık ekimi

Sakal ekiminden daha ayrıntılı bir ekim işlemidir. Kökler sakalın gereksiz bölgelerinden veya enseden alınır ve dudağa bakan açılarla ekilir.

Favori ekimi

Üst kesime saçtan alınan alt kesimlere sakalın gereksiz bölgelerinden alınan FUE yöntemiyle alınan kökler 30 – 35 derece açılarla ekilir.

Tüm ekim işlemleri doktorlar tarafından yapılır, yardımcı personellere ”saç ekim uzmanı” gibi unvan vererek bir tek kök dahi ektirilmez. Yardımcı personellerin işi olması gerektiği gibi hastanın hazırlanması, masaların hazırlanması gibi işlere yardım etmektir.

İdea Klinikte kullanılan teknolojiler ve yöntemler

• Lazer
  • Neolazer
  • Exotherme lazer